DİYARBAKIR’DA EĞİTİM YAZI-TURA İŞİ Mİ?

Diyarbakır'ın eğitim ve öğretim alanında ilerlemesi ve başarılı olması için hep birlikte çaba sarf edilmesi gerekli.

Yıl 2023...

Aylardan haziran...

EĞİTİM YAZI-TURA İŞİ Mİ?

Diyarbakır'ın eğitim ve öğretim tablosuna baktığımızda durum, içler acısı...

Diyarbakır'ı bu hale kimler getirdi?

Bu şehir, niye bu duruma düştü?

Hesap sorulmadan düzelmez, bu durum?

Diyarbakır LGS sınavında 7 öğrencimiz tam puan almış.

Öğrencilerden ikisi devlet okulu dan, 5'i özel okullardan.

Eğitim ve öğretim gören bu öğrencileri tebrik ediyoruz...

Diyarbakır Milli Eğitim Müdürü, yaklaşık 18 ay Diyarbakır’da görev yapmakta...

Ne başarı elde etmiş ve hangi başarılara imza atmış?

Eğitim ve öğretim ile uğraşanların isimleri yolsuzluk anılırsa halımız bu olur, doğrusu.

Yolsuzluk ile anılan bir eğitim camiası öğrencilere ne verir?

Diyarbakır'da eğitime neşter vurma zamanı gelmiş de geçmiş!..

Diyarbakır'da mevcut 429 ortaokul var, kayıt defterimde.

Belki bir fazla iki eksik...

Bu okullarda eğitim gören öğrencilerin LGS’de elde ettiği başarı çıkan sonuca göre tam bir felaket mi?

Diyarbakır eğitim ve öğretim, terörün zirve yaptığı yıllarda bu kadar yerde sürünüyor muydu?

Diyarbakır, 1. Dünya Savaşı'ndan sonra ilk meslekî eğitime sahip bir ildi.

Şimdi bırakın meslekîeğitimi , eğitim adına ne yapıldı?

Devlet okullarından iki, özel okullardan beş öğrenci.

Oran % ne kadar?

O iki öğrencinin dershane ‘ye ve etüt merkezine gitmediğini, özel öğretmenlerden ders almadığını umuyoruz.

Eğer, dershane etüt, özel öğretmen destekli iki öğrenci ise- muhtemelen öyledir- MEM Müdürü ne diyecek?

Merakla bekliyoruz.

Devlet okullarında bu vurdum duymazlık, neyin nesi?

Bizim özel okullara alerjimiz yok, olmadı, olamaz.

Özel okullar da özel hastahaneler gibi.

Maddî imkânı olan, iki kuruma gider.

Gider de yüzlerce ortaokuldan iki öğrenci neyin nesi?

Durum böyle.

İç açıcı değil iç acıtıcı.

Bunun başka izâhı var mı, Sayın Milletvekilleri?

Binayı devlet diksin, malzemeyi sağlasın, maaşı versin...

Okul sağlam olmadığı için çöksün.

Verilen eğitim ve öğretim, aynı binanın sağlamlığı gibi.

Kimi işi depreme bağlamasın, aybederler.

Yerle bir olan iki yüz bina olmadı, şehirde.

Diyarbakır, Maraş ile Hatay olmadı, Malatya ve Adıyaman gibi sarsılmadı.

Milli Eğitimin Diyarbakır versiyonunda ya tüm idareciler şehirden olmalı, beş yıl ya da diğer şehirlerden.

Bunca zaman kaybettik ne oldu?

Bakalım yerli mi yabancı mı, kaliteyi getirir?

Burada gözden kaçan hata var.

Yazı-tura atarak eğitime çözüm getirilmez, getirilmemeli.

Ne dersiniz?

Buyurun, yorum sizin!...