Bakan Uraloğlu, Türk Hava Yolları (THY) ve Ajet’in özelleştirilmesi iddialarından, Türk Telekom'un imtiyaz sözleşmesine kadar birçok konuyu değerlendirdi. Bloomberg’e verdiği röportajda, Ajet’in THY bünyesinden ayrılmasının, şirketin daha rekabetçi bir yapıya kavuşması amacıyla gerçekleştirildiğini vurguladı.
Uraloğlu, THY'nin Türkiye’nin bayrak taşıyıcısı olarak çok değerli bir marka olduğunu belirterek, "Ajet’in THY’den ayrılması, yeni bir kamu şirketi olarak, ‘low cost’ dediğimiz düşük maliyetli havayolu segmentinde rekabet gücünü artırmak amacıyla alınmış bir karardır" ifadelerini kullandı.
Bakan, Ajet’in satışına dair herhangi bir gündemin olmadığını, şirketin kamu bünyesinde faaliyetlerine devam edeceğini belirterek, "Şu an itibarıyla ne bizim bakanlığımız ne de Türkiye’nin gündeminde böyle bir konu var" dedi.
Türk Telekom’un Şubat 2026’da sona erecek olan imtiyaz sözleşmesinin 2024’te yenilenmesi planlarına da değinen Uraloğlu, bu sürecin Türkiye Varlık Fonu ve Hazine ile birlikte yürütüldüğünü açıkladı.
Bakan Uraloğlu, “Burada tartıştığımız konular arasında devletin kasasına ne girmesi gerektiği ve bu yatırım yükümlülüklerinin nasıl şekilleneceği yer alıyor. Amacımız, bu süreci yıl içinde tamamlamak” dedi.
Süre uzatımıyla ilgili bir soruya yanıt verirken, şirketlerin daha uzun süreli sözleşmelerin yatırım planlaması açısından avantajlı olduğunu belirtti. Uraloğlu, "Uzun süreli sözleşmeler, şirketin değerini artırmakla birlikte, Hazine’nin daha fazla gelir elde etmesini de sağlayacaktır. Bu dengeyi sağlayarak süreci yürütmeye çalışıyoruz" şeklinde konuştu.