Kullanıcılar, internette arama yapmadan önce özel olarak konuştuğu bir konuyla ilgili reklamlarla karşılaştığında, telefonlarının dinlendiği şüphesine kapılıyor. Büyük bir reklam firmasının raporları bu tür endişelerin doğruluk payı olabileceğini ortaya koyuyor.
404 Media, dijital pazarlama hizmeti sunan ve Google, Facebook, Microsoft ve Amazon gibi şirketlerle iş birliği yapan Cox Media Group'a (CMG) ait olduğu iddia edilen raporları yayımladı.
CMG'nin satış stratejisi belgesine göre, "Ses Verisi" olarak adlandırılan teknoloji, kullanıcıların konuşmalarını izlemek ve aktif olarak dinlemek amacıyla kullanılıyor. CMG, işletmelere bu verilerin reklam hedeflemelerinde nasıl kullanılabileceğini anlattığı bir bölümde, "Evet, Telefonlarımız Bizi Dinliyor" ifadesini açıkça kullanıyor.
NTV'nin haberine göre, CMG'nin raporunda, "Akıllı telefonlar ve tabletler gibi cihazlarda mikrofon verilerine erişim becerisinin artması, teknoloji ortağımızın satın alma öncesi görüşmeler sırasında ses verilerini toplamasını ve analiz etmesini sağlıyor. Bu, tüketici davranışlarının daha önce görülmemiş bir şekilde anlaşılmasına olanak tanıyor ve hedef kitlenizin 'vay canına, bunlar bir zihin okuyucu olmalı' diye düşünmesini sağlayacak kişiselleştirilmiş reklamlar sunmamıza imkan veriyor." ifadeleri yer alıyor.
Cox Media Group, akıllı cihazlar ve asistanların teknik olarak her zaman dinleme modunda olduğu için bu tür gözetlemenin tamamen yasal olduğunu savunuyor. Ayrıca, 404 Media, bu raporun yayınlanmasının ardından Google'ın CMG ile olan ilişkisini sonlandırdığını belirtiyor.