Şirket tarafından yapılan açıklamada, vergi ve amortisman öncesi kârın yıllık bazda 6,54 milyar dolardan 2023'ün son çeyreğinde 839 milyon dolara gerilediği belirtildi.
Geçtiğimiz Aralık ayından itibaren Maersk ve diğer büyük nakliye şirketleri Kızıldeniz'deki geçişlerini askıya alarak, Güney Afrika'nın güneyindeki Ümit Burnu rotasını kullanmaya başladılar. Bu durum, varış noktalarına ulaşmak için iki hafta ek süre ve artan maliyetler anlamına geliyor.
Maersk, Kızıldeniz'deki krizin devam etmesi ve konteyner gemisi arzının fazlalığı nedeniyle 2024 yılı kârına ilişkin de karamsar bir tablo çizdi. Şirket, "Vergiler ve amortisman öncesi kârın 2023'te elde edilen 9,6 milyar dolardan bu yıl 1 milyar ile 6 milyar dolar arasında olmasını bekliyoruz." ifadelerini kullandı.
Maersk'ten yapılan açıklamada, "Kızıldeniz'deki krizin süresi ve seviyesi konusunda hâlâ büyük bir belirsizlik var, çünkü gösterge aralığı, yılın çeyreğinden bir yıla kadar değişen bir dönemi yansıtıyor." denildi.
Yemen'deki Ensarullah, Kızıldeniz'de işgalci rejim şirketlerine ait veya işlettiği gemiler ile işgal altındaki Filistin limanlarına giden ve oradan mal taşıyan gemilere füze ve insansız hava araçlarıyla düzenli operasyonlar yapıyor. Ensarullah, saldırgan politikalar yürüten Amerikan ve İngiliz gemilerini de hedef alıyor.