Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’na bağlı Mesleki Hizmetler Genel Müdürlüğü, “634 Sayılı Kat Mülkiyeti Kanunu” kapsamında faaliyet gösterecek yönetim şirketlerine yönelik düzenlemelerini tamamladı.

Yetkilendirme ve Denetim Şartı

Yeni düzenlemeyle birlikte, konut veya konutla birlikte ticari alanı bulunan binaların (sitelerin) yönetimini üstlenecek şirketler, Bakanlık tarafından sınıflandırılarak belgelendirilecek.

Mevzuat yürürlüğe girdikten sonra, kat malikleri yönetim işlerini profesyonel bir firmaya devretmek istediklerinde, yalnızca Bakanlıkça yetkilendirilen şirketlerle çalışabilecekler.

Yetkilendirilen Şirketlerin Sorumlulukları

Bakanlık tarafından yetkilendirilen yönetim şirketleri, kat maliklerine ve kiracılara sundukları rutin hizmetlerin yanı sıra, otopark, bahçe, sosyal tesisler gibi ortak yaşam alanlarının ruhsat ve projelerine uygun olarak kullanılmasını sağlayacak.

Bunun yanı sıra;

  • Asansör ve kazan dairesi gibi ekipmanların düzenli bakım ve kontrollerini yapacak,
  • Enerji verimliliği ve evsel atık yönetimini denetleyerek düzenleyecek,
  • Eksiklikler, alınması gereken tedbirler ve yapılması gereken çalışmalar konusunda bina yönetimini ve kat maliklerini bilgilendirecek,
  • Zaruri tedbirlerin alınmaması durumunda ilgili kurum ve kuruluşlara bildirimde bulunabilecekler.

Harcamalar Bakanlık Denetimine Açık Olacak

Yönetim şirketlerinin, görev yaptıkları binalarda gerçekleştirdiği tüm harcamalar, Bakanlık tarafından yetkilendirilen bağımsız denetim şirketleri tarafından incelenecek.

Denetimler yılda en az bir kez yapılacak olup, ayrıca kat malikleri de talep etmeleri halinde ek denetim gerçekleştirilmesini isteyebilecek.

Bakanlık ayrıca, kat maliklerinin site yönetimi ile ilgili bilgi ve belgelere şeffaf bir şekilde erişimini sağlamak amacıyla elektronik bir yazılım sistemi kurarak ortak kullanıma açacak.

Kaynak: AA