Bakanlık yetkililerinden edinilen bilgiye göre, düzenlemeyle henüz elektronik belge olarak kullanılmayan gider pusulasının elektronik ortamda düzenlenmesi kolaylaştırılıyor. Belgelerin, tarafların ıslak imzası yerine, bilgilerin elektronik ortam veya iletişim araçlarıyla doğrulanması sağlanacak. Aynı uygulama, elektronik ortamda düzenlenebilen müstahsil makbuzu için de geçerli olacak.

Ayrıca, finansman, tasarruf finansman şirketleri ile ödeme ve elektronik para kuruluşlarına e-dekont düzenleme imkanı getirildi.

Muhasebe süreçlerinin daha verimli yönetilebilmesi için, 1 Ocak 2025'ten itibaren e-fatura ve e-arşiv fatura uygulamasına dahil olmayan mükellefler, vergiler dahil toplam tutarı 3 bin TL’yi aşan faturaları e-arşiv fatura olarak düzenleyecek. Bu zorunluluk, 1 Ocak 2026'da ise tüm tutarlar için geçerli olacak.

Özel Entegratörlük İzinlerinde Sıkı Denetim

Vergi güvenliğini artırmak adına, inşaat demiri üretiminden teslim aşamasına kadar tüm süreçlerin elektronik olarak izlenebilmesi amacıyla İnşaat Demiri İzleme Sistemi'ne dahil edilme zorunluluğu getirildi. Brüt satış hasılatı 1 milyon lirayı aşan mükelleflerin ise e-irsaliye uygulamasına geçmesi gerekecek.

GİB'in düzenlemelerine göre, özel entegratörlerin mevzuata uymadığı tespit edildiğinde özel usulsüzlük cezası uygulanacak ve eksikliğin giderilmesi talep edilecek. Verilen sürede gerekli düzeltmeleri yapmayan veya aynı eksiklikleri tekrarlayan özel entegratörlerin izinleri iptal edilebilecek. Benzer yükümlülükler, elektronik belge sistemlerini kendi bilgi işlem altyapısı üzerinden yöneten mükellefler için de geçerli olacak.

Kaynak: AA