Diyarbakır Havalimanından İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanına uçması planlanan Türk Hava Yolları'na ait bölgesel havayolu şirketi Ajet’in VF3137 sayılı uçağı, 08.55’te alması gereken yolcularını 09.10’da almaya başladı. Yolcular, 11.30’a kadar uçakta çeşitli bahaneler ile bekletildiklerini ileri sürdü. Saat 12.00’de uçaktan indirildiklerini öne süren yolcular, havalimanında beklediklerini ve sorunun uçuşlarının yapılmasını beklediklerini söyledi.

Diyarbakır’da Uçak Rezaleti 1

Bir yolcu, Diyarbakır’dan İstanbul’a sabah saat 08.55 çıkışlı uçağa biniş yapacaklarını, saat 09.10'da uçağa alındıklarını söyledi. Saat 11.30’a kadar uçakta çeşitli bahanelerle tutulduklarını iddia eden yolcu, “Uçaktaki valizleri boşaltılar. Balansların üzerine gelmiş gibi bahaneler ile insanları dizginlemeye çalıştılar. Ardından bizi de uçaktan indirdiler. İndirmeden önce valizlerin bir sonraki seferde gidip, bizim de valizleri İstanbul’da teslim alacağımızı söylediler. Saat 12.00 gibi bizi de uçaktan indirdiler. Sanırım hava sıcaklığı 4 derece artış göstermiş bu şekil uçağı kaldıramayacaklarmış, halbuki havadan yeni inen uçak ardı ardına kalkış gösterirken bizim uçak nedense sıcaklıktan ötürü kalkmadı” dedi.

“Bu kadar insanı salak yerine koydular”

 Diyarbakır’da Uçak Rezaleti 2

Uçaktaki sıkıntının farklı olduğunu aktaran yolcu, “Sanırım uçaktaki sıkıntı çok farklıydı. Bunu bize yansıtmadılar. Önümüzden geçiyorlardı, soru soruyorduk yüzümüze bile bakmıyorlardı. Bu kadar insanı saf, salak yerine koydular. Uçaktan indikten sonra bilet satış noktasına geçtik sonra ‘size yardımcı olunacak’ dendi. Bu kadar insan bekliyor hiçbir şekilde ilgilenilmiyor. Dönüş yapacaklarını söylüyorlar hala beklemedeyiz. Paramızı geri vereceklerini söylüyorlar biz, asla para dönüşü istemiyoruz. Bizi bugün içerisinde İstanbul’a göndermeleri gerekiyor. Çünkü hepimiz planlı, programlı insanlarız. İş güç, hastane işlemleri için İstanbul’a gidiyoruz” ifadelerini kullandı.

TÜRSAB Mezopotamya Temsil Kurulu Başkanı Baturay: Ajet’in bölgede yetkilisi yok!

Tursab Mezopotamya Btk Başkanı Serdar Baturay

Diyarbakır’da son günlerde saatler süren rötarları ve arızaları nedeniyle vatandaşların mağdur olmasına neden olan uçak seferleri ile ilgili açıklama yapan Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği (TÜRSAB) Mezopotamya Temsil Kurulu Başkanı Serdar Baturay, yolcuları saatlerce uçak içerisinde mağdur eden ve yaklaşık 3-4 saat sonra hararet yaptığı gerekçesiyle yolcuları indiren Ajet Havayolları uçak firmasının bölgede yetkilisinin bulunmadığını söyledi.

“Sürekli olarak aynı havayolları tarafından vatandaşlarımız mağdur edilmektedir”

Diyarbakır’da Uçak Rezaleti 3

Turizm sezonun başlamasıyla beraber özellikle bölgede bu tür olayların çok fazla yaşandığını belirten TURSAB Mezopotamya BTK Başkanı Serdar Baturay, sürekli olarak aynı havayolları tarafından vatandaşlarımız mağdur edilmektedir. Bölgemizde ne yazık ki yetkilileri bulunmamaktadır. Bu nedenle de kendilerine ulaşmakta bizler dahi çok sorun yaşamaktayız. Turizm sezonunun en yoğun olduğu bu dönemlerde acentelerimizde yolcularına yardımcı olamıyor. Bizler vatandaşlarımızla ilgilenemediğimiz zamanda turizmimizi etkileniyor. Bir gelen bir daha gelmek istemiyor ya da bilet satışı yapan acentelerimiz ile çalışmak istemiyorlar. Ajet’in bu konularda vatandaşlara yardımcı olacak acentelerimizle ilgilenecek bir yetkilisinin bölgeye bir an evvel atanması gerekiyor.’’ dedi.

Kaynak: (Haber Merkezi)