DİSKİ’nin açıklamasında, kentimize 1999 yılında yapılmış tek bir ana isale hattı üzerinden su sağlandığı, bu hattın uzun yıllar boyunca gerekli bakım ve onarımlardan geçirilmemesi nedeniyle arızaların arttığı belirtildi. Açıklamada, “8 yıllık kayyım yönetimi sırasında hayati konumdaki bu altyapıya gerekli müdahaleler yapılmamış, bu da mevcut sorunların büyümesine neden olmuştur” denildi.
İkinci isale hattı neden hizmete giremedi?
DİSKİ’nin açıklamasında, 2015 yılında projelendirilen ve 2016 yılında ihale edilen ikinci isale hattının, 2017 yılında kayyım yönetimi tarafından iptal edilmesi nedeniyle tamamlanamadığına dikkat çekildi. Açıklamada, “Eğer ikinci isale hattı tamamlanmış olsaydı, mevcut hatta meydana gelen arızalara müdahale ederken kente su akışını kesmek zorunda kalmazdık” ifadeleri kullanıldı.
13 Ocak’ta onarıldı, aynı gece ana isale hattında büyük bir patlama meydana geldi
DİSKİ, 13 Ocak Pazartesi günü saat 01.30’da arıza nedeniyle su akışını sağlayan pompaların durdurulduğunu, onarım çalışmalarının ardından saat 20.00’de pompaların yeniden devreye alındığını bildirdi. Ancak aynı gece saat 00.30’da ana isale hattında büyük bir patlama meydana geldiği belirtildi. Patlamanın ardından ekiplerin yoğun bir şekilde çalıştığı ve 14 Ocak Salı günü saat 20.00 itibarıyla su akışının yeniden sağlandığı ifade edildi.
Kesinti sürecinde alınan tedbirler
DİSKİ, toplam 44,5 saat süren kesinti boyunca depolarda biriktirilen 150.000 metreküp suyla kentin büyük bir bölümüne su sağlandığını açıkladı. Ayrıca, su sondajlarından beslenen bölgelerde kesinti yaşanmadığı ve ihtiyaç duyulan noktalara 11 tankerle su temin edildiği vurgulandı.
“Halkımızdan özür dileriz”
DİSKİ, yaşanan kesintiler nedeniyle halktan özür dileyerek, şu ifadelere yer verdi:
“Kayyım yönetimlerinden devraldığımız ağır altyapı sorunlarına rağmen, halkımızın kaliteli ve kesintisiz suya erişmesi adına çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Kentimize yaşattığımız sıkıntılardan dolayı üzüntümüzü ve özürlerimizi paylaşıyoruz.”