YouTube, reklam atlama butonunu ilk beş saniye içinde gizleyen bir test uygulaması başlattı. Bu süreçte buton, gri bir arka planın ardında saklanıyor ve ancak belirli bir süre geçtikten sonra görünüp aktif hale geliyor.

MOBİL UYGULAMADA DENENİYOR

Şu anda bu özellik YouTube'un mobil uygulamalarında test ediliyor ve yakın zamanda platform genelinde kullanılması planlanıyor.

DAHA FAZLA REKLAM GÖSTERİLECEK

Şu an ücretsiz hesaplar için YouTube iki tür reklam sunuyor: Tamamen izlenmesi gereken geçilemez reklamlar ve beş saniye sonra geçilebilen reklamlar. Ancak yeni özellik, geçilebilen reklamların sürelerini uzatarak, kullanıcıların daha fazla reklam izlemesine neden olacak. Bu durum, YouTube Premium abonelerini etkilemeyecek.

PREMIUM ÜYELİĞE YÖNLENDİRME STRATEJİSİ

YouTube, gelirinin büyük kısmını reklamlar üzerinden sağlıyor ve ücretsiz kullanıcıların reklam izlemeyi kullanım şartlarının bir parçası olarak kabul etmesi gerektiğini belirtiyor. Şirket, aynı zamanda reklam engelleyici kullanımı konusunda da sıkı tedbirler alarak, kullanıcıları reklamsız bir deneyim sunan Premium üyeliğe teşvik etmeye çalışıyor.

Ayrıca YouTube'un geliştirdiği yapay zekâ destekli bir araç, yatay formatlı reklamları dikey formata dönüştürerek YouTube Shorts'ta da kullanıma sunuyor.

Reklam atlama butonunun gizlenmesi gibi adımlar, YouTube’un ücretsiz kullanıcılar için reklam deneyimini genişleterek daha fazla reklam izlemeyi zorunlu kılacağına işaret ediyor.

Kaynak: Haber Merkezi