Siirt – Kurtalan Yolu ve Siirt Havalimanı Bağlantı Yolu Açılış Töreni’nde konuşan Bakan Uraloğlu, “Bu yatırımla seyahat süresini 14 dakikaya düşürdük. Böylece yıllık 163 milyon lira zaman, 43 milyon lira da akaryakıt olmak üzere toplam 206 milyon lira tasarruf sağlayacağız” ifadelerini kullandı.
Açıklamasında, Ilısu Barajı’nın su tutmasıyla etkilenen Reşat Baysal Varyantı'nın da proje kapsamında yeniden düzenlendiğini belirten Uraloğlu, bölünmüş yolun bitümlü sıcak karışım kaplama standardında yapıldığını ve güzergâhta Reşat Baysal Köprülü Kavşağı ile birlikte 8 hemzemin kavşak bulunduğunu söyledi.
"Siirt'in ulaşım altyapısında önemli bir eşik aşıldı"
Uraloğlu, Siirt’in ulaşım projelerinde önemli bir aşama kaydedildiğini vurgulayarak, Siirt Çevre Yolu, Siirt Şehir Geçişi, Kozluk – Baykan, Batman – Beşiri – Kurtalan, Siirt – Tillo ve Küçüksu – Pervari yolları gibi birçok projenin tamamlandığını aktardı. Siirt-Eruh Yolu’nun 56,2 kilometresinin sathi kaplama ile tamamlandığını, Zarova ve Botan Köprülerinin de hizmete açıldığını dile getirdi.
Beğendik Botan Köprüsü’nün ise Botan Çayı üzerindeki en büyük orta açıklıklı köprü olduğunu belirten Uraloğlu, “Açıldığı günden bu yana Beğendik Köprüsü’nden 1 milyon 810 bin araç geçti. Bu yapı, geçmişte tedirginlikle geçilen Botan Çayı’nı güvenli ve seyirlik bir güzergâha dönüştürdü.” dedi.
Yeni projeler de yolda
Siirt – Eruh Devlet Yolu, Siirt – Pervari Yolu, Kozluk – Baykan – Bitlis Yolu ile Batman-Beşiri-Kurtalan güzergâhında BSK çalışmaları dahil olmak üzere sekiz önemli karayolu projesinin sürdüğünü belirten Uraloğlu, bölgenin ulaşım ağını güçlendirmeye devam edeceklerini kaydetti.
Ayrıca demiryolu projelerine de değinen Bakan Uraloğlu, Yolçatı-Diyarbakır-Kurtalan ve Diyarbakır-Mazıdağ hatlarının modernize edilerek tren hızlarının saatte 160 kilometreye çıkarılacağını söyledi.
Uraloğlu, “Siirt’in tarihî ve manevi mirasını geleceğe taşıyacak, ekonomik ve sosyal gelişimini destekleyecek projelerle her zaman Siirt’in yanında olacağız.” dedi.