Bakan Uraloğlu, yapım süreci devam eden yerli ve milli hızlı tren projesine ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Tamamen yerli kaynaklarla üretilen bu trenlerin, yolculara yüksek konfor sunacak şekilde tasarlandığını belirten Uraloğlu, projede tasarım aşamalarının sonuna yaklaştıklarını ifade etti.
Bakan Uraloğlu, Türkiye'nin geleceği için önemli bir adım olarak nitelendirdiği Milli Hızlı Tren Projesi'nin, ülkenin demiryolu araçları üretiminde kendi kendine yeter hale geldiğini gösterdiğini vurguladı. “Ulaştırma ve altyapı yatırımlarımız meyvelerini vermeye devam ediyor. Türkiye, artık demiryolu teknolojisini tasarlayan, üreten ve geliştiren bir ülke konumuna geldi,” dedi. 27 Mayıs 2023'te Milli Elektrikli Tren Setleri'nin yolcu seferlerine başladığını hatırlatan Uraloğlu, "Milli Elektrikli Tren’den sonra şimdi de Milli Hızlı Trenimizi üretiyoruz. Türasaş tarafından üretilecek trenimiz, saatte 225 km hıza ulaşacak ve her sette 584 yolcu kapasitesine sahip 8 vagon olacak" şeklinde konuştu.
Son Teknoloji ile Üretim
Hızlı tren setlerinin modern teknolojilerle donatıldığını belirten Uraloğlu, trenlerde kapı ve bölmelere entegre hayalet ekran teknolojisi, temassız hızlı şarj istasyonlu katlanır masalar, deri ve kumaş karışımlı konforlu koltuklar gibi özelliklerin bulunduğunu dile getirdi. Ayrıca, bistro alanlarında 3 boyutlu hayalet ekran teknolojisi ve ferah bir iç tasarımla yolculara en üst düzeyde konfor sunulacağını belirtti. TÜBİTAK-Rute ile ortak geliştirilen "Milli Cer Sistemi ve Tren Kontrol Yönetim Sistemi"nin de projede kullanılacağını ekleyerek, kritik bileşenlerin yerli imkanlarla üretildiğine dikkat çekti.
Uluslararası Standartlara Uygun
Bakan Uraloğlu, projenin uluslararası standartlara uygun şekilde ilerlediğini ve tüm tasarım süreçlerinin 2024'ün son çeyreğinde tamamlanarak montaj aşamasına geçileceğini belirtti. 2025 yılının son çeyreğinde ise fabrika testlerinin tamamlanmasının ardından trenin raylara indirileceğini ve dinamik yol testlerinin başlayacağını kaydetti.