Çevrim içi platformlarda kasım ayında toplam 387 bin 998 kurumsal ilan yayımlandı. Bu rakam, ekim ayına göre yüzde 12 düşerken, bir önceki yılın aynı ayına kıyasla yüzde 17 artış gösterdi. Kasım ayında yayımlanan ilanların yüzde 46'sını oluşturan araçların satışı gerçekleşti. Satış adetleri ekim ayına göre yüzde 5 azalsa da geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 23 yükseldi.
Yılın ilk 11 ayında, ilan sayıları yüzde 9, satış rakamları ise geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 11 artış gösterdi.
Fiyatlardaki Değişim
İkinci el çevrim içi binek ve hafif ticari araç pazarında, kasım ayı boyunca analiz edilen 369 bin 882 ilan incelendi. Buna göre, kasım ayında araçların perakende fiyatları bir önceki aya göre ortalama yüzde 1 yükseldi. Yıl başından kasım sonuna kadar fiyat artışı ise yüzde 8 olarak kaydedildi.
Elektrikli Araç Satışlarında Yüzde 100 Artış
Motor tipine göre incelendiğinde, kasım ayında en çok satışı gerçekleşen araçlar 99 bin 640 adetle dizel araçlar oldu. Benzinli araçlar 68 bin 952 satışla ikinci sırada yer alırken, oto gazlı araçların satışı 4 bin 552 adet olarak gerçekleşti. Hibrit otomobiller 1674 adet satılırken, elektrikli otomobil satışları 2 bin 103 adede ulaştı.
Kasım 2023'te yalnızca 551 adet elektrikli araç satışı yapılırken, bu rakamın bu yıl yüzde 100 artış gösterdiği görüldü. Elektrikli araç pazarında artan ilgi dikkat çekti.
Dizel araçlar, kasım ayında yüzde 56, yıl genelinde ise yüzde 58 oranla çevrim içi araç pazarının en büyük payını aldı. Ancak geçen yılın aynı dönemine kıyasla dizel araçların toplam satışlardaki payı yüzde 5 oranında geriledi.
Satış Süresi ve Hızlı Satılan Markalar
Kasım ayında ikinci el araçların çevrim içi satış hızı ortalama 32 gün olarak hesaplandı. Renault marka araçlar ise 28 günle pazar ortalamasından 4 gün daha hızlı satılarak dikkat çekti.