Ticaret Bakanlığı, "Reklam Kurulu tüketiciyi aldatan reklamlara yaklaşık 76 milyon TL ceza uyguladı" açıklamasını yaptı.

Bakanlık tarafından yapılan açıklamada şu ifadeler yer aldı:

10 Ekim 2023 tarihinde gerçekleşen 338 sayılı Reklam Kurulu toplantısında, tüketicileri yanıltan reklamlar ve haksız ticari uygulamalara erişim engeli dahil bir dizi idari yaptırım uygulandı. Toplantıda; medyum, bebek suyu tanıtımları ve gramaj değişimine yönelik gizli zamlara ilişkin incelemeler gerçekleştirildi.

Reklam Kurulu'nun Ekim ayı toplantısında değerlendirilen 139 dosyanın 125'i mevzuata aykırı bulunarak söz konusu reklam ve ticari uygulamalara toplamda 11.693.933 TL idari para cezası ve 40 dosya için erişim engeli uygulanmasına karar verildi.

Kurul, yılın ilk 10 ayında toplam 1.662 dosyayı değerlendirdi ve tüketiciyi yanıltıcı reklam veya haksız ticari uygulama tespit edilen 1.470 dosya için 75.835.314 TL idari para cezası ve 78 dosya için erişim engeli uygulama kararı aldı.

marketlerden-indirim-kampanyasi-1000-urunde-indirim-peynir-cay-b2758781

İnanç ve Duyguları İstismar Eden Medyum/Büyü/Fal İçeriklerine Erişim Engeli

Sosyal medya platformları ve internet siteleri üzerinden tüketicilerin inanç ve duygularını istismar eden medyum/büyü/fal tanıtımlarıyla ilgili yapılan incelemelerde, 39 internet sitesine durdurma cezası ve erişim engeli uygulandı.

Mevzuata Aykırı Bebek Suyu Tanıtımlarına Ceza

Bebek ürünlerine yönelik yapılan satışlarda, ebeveynlerin hassasiyetlerini istismar eden birçok markaya ait kaynak sularının veya mineralli suların 'Bebek Suyu' adı altında tanıtılmasına karşı önlem alındı. Yasal izin alınmadan satışa sunulan ürünlerin bebek sağlığına olumlu etkileri olduğu iddialarıyla yapılan reklamlara karşı tüketicilerin yanıltıldığı tespit edildi ve bu reklamlara karşı durdurma cezası uygulandı.

Gramaj Hilesine İdari Para Cezası

Tüketicilere satılan ürünlerin gramaj, adet ve ağırlık gibi ölçü birimlerinin azaltılmasına rağmen fiyatların değiştirilmediği tespit edilen iki dosya hakkında idari para ve durdurma cezası verildi. Böylece tüketicilerin satın alma kararlarının manipüle edildiği ve gizli zam yapıldığına dair şikayetlere karşı önemli bir adım atılmış oldu.

Ticaret Bakanlığı, tüketicilerin alışveriş tercihlerine olumsuz etki edecek ticari etik dışı uygulamalara karşı mücadelesini sürdürüyor.

Kaynak: (Haber Merkezi)