Başkanlıktan yapılan açıklamada, 10 bölümden oluşan rehberin, kamu kurumlarının sosyal medya platformlarını bilinçli, etkili ve sorumlu bir şekilde kullanmalarını sağlamayı amaçladığı belirtildi. Rehber, dijital iletişimde karşılaşılabilecek sorunlara karşı pratik çözümler ve stratejiler sunarken, kurumların dijital iletişim faaliyetlerinde dikkat etmeleri gereken temel ilkeleri ortaya koyuyor.
Rehberde; sosyal medya hesap yönetimi, etik kurallar, hukuki sorumluluklar, sosyal medyada kriz yönetimi, dezenformasyonla mücadele ve doğru bilgi paylaşımı gibi önemli konular detaylı şekilde ele alınıyor. Ayrıca kurumsal sosyal medya hesaplarının güvenliği ve örnek uygulamalar gibi pratik öneriler de içerikte yer alıyor.
Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Fahrettin Altun, rehbere yazdığı sunuş yazısında, sosyal medyanın dünya genelinde hızla yaygınlaştığını ve bu platformların kullanıcı sayısının her geçen gün arttığını vurguladı. Dünya nüfusunun %62'sinden fazlasının aktif sosyal medya kullanıcısı olduğunu, Türkiye'de ise bu kullanımın günlük ortalama 3 saate yaklaştığını belirtti.
Altun, Türkiye’nin dünya çapında yükselen bir güç haline geldiğini ve bu güç ile kalkınma adımlarının ulusal ve uluslararası düzeyde etkili şekilde anlatılması gerektiğine dikkat çekerek şunları ifade etti:
"Kamu kurumlarımızın hizmet tanıtımından kriz yönetimine, dezenformasyonla mücadeleden vatandaşların bilinçlendirilmesine kadar geniş bir yelpazede sosyal medyayı etkin kullanmaları gerekmektedir. Bu rehber, kamu kurumlarının sosyal medya platformlarını kullanırken dikkat etmeleri gereken noktaları ve etkili kullanım stratejilerini içermektedir."