İkinci el çevrim içi pazarında 2024 yılında en fazla tercih edilen otomotiv markası, 263 bin 49 satışla Volkswagen oldu. Bu markayı 248 bin 705 satışla Fiat, 246 bin 38 satışla ise Renault takip etti.

Satış sıralamasında 201 bin 234 adetle Ford dördüncü sırada yer alırken, BMW 124 bin 335 satışla beşinci, Opel ise 113 bin 164 adetle altıncı sırada konumlandı. Peugeot, Mercedes-Benz, Hyundai ve Toyota ise ilk 10'da yer alan diğer markalar arasında bulunuyor.

2024 yılı itibarıyla ikinci el çevrim içi binek ve hafif ticari araç pazarında satılan toplam 2 milyon 91 bin 918 aracın yüzde 75,4'ü bu ilk 10 markadan gerçekleşti.

Egea, En Çok Satılan Model Oldu

2024 yılı ikinci el çevrim içi binek otomobil pazarında toplam 1 milyon 172 bin 470 araç satıldı. En çok tercih edilen model ise Fiat Egea oldu. Egea, 95 bin 261 satışla yılın en çok tercih edilen modeli olarak birinci sırada yer aldı.

Egea’yı 76 bin 98 satışla Renault Clio, 74 bin 760 satışla Volkswagen Passat, 74 bin 215 satışla Renault Megane, 51 bin 252 ile Toyota Corolla ve 50 bin 78 ile Ford Focus izledi. Bu ilk 10 model, toplam binek satışlarının yüzde 34,3’ünü oluşturdu.

Fiat Doblo, Hafif Ticari Araç Pazarında Önde

Hafif ticari araç pazarında 2024 yılında 379 bin 448 adet satış gerçekleştirildi. Bu pazarda en çok tercih edilen model ise Fiat Doblo oldu. Doblo, 49 bin 19 satışla 2024'ün en çok satılan hafif ticari aracı olarak öne çıktı.

Doblo’yu 46 bin 487 satışla Ford Transit/Tourneo Courier ve 43 bin 662 satışla Fiat Fiorino izledi. Ford Transit/Tourneo Connect, VW Transporter ve Ford Transit gibi modeller de ilk 10 arasında yer aldı. Bu ilk 10 model, toplam hafif ticari araç satışlarının yüzde 71’ini oluşturdu.

Türkiye’de Satış Hızı ve Markalar Arası Farklar

Türkiye'de ikinci el araç pazarında ortalama satış süresi 43 gün olarak kaydedildi. En hızlı satılan marka ise 36 günle Fiat oldu. Mercedes-Benz ise 54 günlük satış süresiyle en yavaş satılan marka olarak belirlendi.

Kaynak: Haber Merkezi