Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Daire Başkanlığı bünyesinde hizmet veren “Yerinde Çözüm” ile “Alo 153” çağrı merkezi üzerinden gelen talepler doğrultusunda çözüm üretiliyor.
Yerinde Çözüm birimi, Büyükşehir Belediyesi merkez binası ve Şehirlerarası Otobüs Terminali’ndeki iki ayrı ofiste çalışmalarını sürdürüyor. Halk ve ilgili kurumlar arasında köprü görevi gören Yerinde Çözüm, 4 aylık sürede “kent ve şehirlerarası ulaşım, konaklama, sosyal hizmetler, park bahçeler, yol, su, kanalizasyon” gibi 5 bin kişinin talep, öneri ve şikayetlerine ilişkin başvurularını aldı. Başvurular, ilgili birimlere aktarılarak çözümle sonuçlandırıldı.
170 bin çağrıya cevap verildi
Yerinde Çözüm birimi gibi Alo 153 Çağrı Merkezi de vatandaşlardan gelen bütün ihbar, öneri, şikayet ve talepleri hızlı bir şekilde değerlendiriyor ve geri dönüş yapılıyor. Bu kapsamda son 4 ayda Alo 153 çağrı merkezinde 170 bin 373 çağrıya cevap verildi.
Yapılan hizmetlere ilişkin bilgi veren Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Daire Başkanı Berivan Güneş, Diyar Masa olan birimin adını Yerinde Çözüm olarak değiştirip daha etkin hizmet vermeye çalıştıklarını belirtti.
‘5 bin talebi çözüme kavuşturduk’
Yerinde Çözüm uygulamasıyla halka yüz yüze hizmet verdiklerini belirten Güneş, “Yerinde Çözüm olarak yurttaşlarımıza yol, su, kanalizasyon; yurttaşlarımızın talep, öneri, istek ve şikayetlerine dair ilgili birimlerimize aktarımlarda bulunuyoruz. Bu kapsamda Yerinde Çözüm uygulamasıyla 5 bin yurttaşımızla yüz yüze görüşmeler yaparak sorun ve taleplerini çözüme kavuşturduk” ifadelerini kullandı.
Dezavantajlı vatandaşlara ulaşım desteği
Güneş, Yerinde Çözüm birimi olarak dezavantajlı yurttaşlara, sığınma evinde kalan kadınlar ile öğrencilere, şehirlerarası ulaşımda bilet giderlerini karşılayarak destek verdiklerini belirterek, “Otogardaki Yerinde Çözüm merkezimizde turizme katkı sunmak amacıyla dışarıdan gelen yurttaşlarımıza yardımcı oluyoruz. Aynı şekilde ilimize gelen turistlere de rehberlik hizmeti sunuyoruz.”