Bakanlıktan yapılan açıklamaya göre, bu çalıştaylar, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin eğitim süreçlerine etkilerini değerlendirmek, öğrencilerin görüş ve önerilerini almak ve onların eğitim sürecine aktif katılımını sağlamak amacıyla düzenleniyor. Çalıştaylara, modelin uygulandığı ortaokul 5. sınıf, lise hazırlık ve lise 9. sınıf öğrencileri katılacak.

150’den Fazla Öğrenci Katılım Sağlayacak

Farklı okul türlerinden 150’den fazla öğrenci, çalıştayda Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ne dair düşüncelerini paylaşacak. Etkinlik kapsamında öğrenciler, yuvarlak masa toplantılarında bir araya gelecek. Bu toplantılarda, müfredat hazırlık sürecinde görev almış komisyon başkanları, zümre öğretmenleri ve bir raportör de yer alacak.

Çalıştayın ilk oturumu yarın Ankara'da gerçekleştirilecek ve programa Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin de katılacak.

Öğrencilere Açık Uçlu Sorular Yöneltilecek

Öğretmenler, beceri temelli müfredatın öğrenme sürecine katkılarını belirlemek için öğrencilere açık uçlu sorular yöneltecek. Öğrencilerden, derslerle ilgili görüşlerini paylaşmaları ve karşılaştıkları zorlukları dile getirmeleri istenecek.

Ayrıca, yeni müfredat hakkında kompozisyon yazmaları ve beyin fırtınası yaparak değerlendirme raporu oluşturmaları sağlanacak. Bu sayede, müfredatın etkileri izlenerek öğrencilerin geri bildirimleri daha sistematik bir şekilde toplanacak.

Ankara’da gerçekleştirilecek ilk çalıştayın ardından İstanbul, Erzurum, Diyarbakır, Trabzon, İzmir ve Antalya gibi şehirlerde de benzer organizasyonlar düzenlenecek.

Öğrenci Kurulu, Bakan Tekin ile Görüşecek

Çalıştay kapsamında elde edilen tespitler, öneriler ve taleplerin değerlendirilmesi amacıyla öğrencilerden oluşan bir danışma kurulu oluşturulacak. 7 bölgeden ve 15 farklı ilden seçilen 25 öğrenci, bu kurulda yer alarak çalıştay sonuçlarını ve önerilerini doğrudan Bakan Yusuf Tekin ile paylaşacak.

Bu görüşmelerin ardından, öğrencilerin değerlendirmeleri ve önerileri ilgili birimlere iletilerek Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin gelişim sürecine katkı sağlanacak.

Eğitimde Karar Alma Süreçleri Güçlenecek

Öğrencilerin çalıştaylarda dile getirdiği görüşler, rapor haline getirilerek detaylı bir şekilde incelenecek ve değerlendirilecek.

MEB, öğretim programlarının verimliliğini artırmak ve sürekli iyileştirilmesini sağlamak amacıyla dört farklı birim üzerinden İzleme ve Değerlendirme Sistemleri’ni devreye aldı. Bu sistem kapsamında düzenlenen öğrenci çalıştaylarıyla, eğitim politikalarının belirlenmesinde öğrenci görüşlerinin daha fazla dikkate alınması hedefleniyor.

Kaynak: AA