Bakanlık, yanıltıcı indirim reklamlarıyla ilgili idari yaptırımların uygulanacağını belirtmiş, kişisele alışveriş yaparken dikkatli olmaları yönünde çağrıda bulunmuştu. Açıklamada, kişisel bilgilerin korunması, satıcıların bilgilerinin mevcut durumda olduğu, alışverişte yapılan sitenin adres bilgilerinin doğrulanması, SSL sertifikası ve 3D güvenlik gibi unsurların kontrol edilmesi gerektiği vurgulandı. Özellikle sosyal medya üzerinden yönlendirilen alışveriş sayfalarına karşı dikkatli olunması gerektiği ifade edildi.
Reklam Kurulu, Kasım İndirimlerini Takip Ediyor
Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü düzenli Reklam Kurulu, "Efsane Kasım İndirimleri" ve "Şahane Cuma İndirimleri" gibi kampanyaları yakından izliyor. Gerçek olmayan indirim oranları ve yanıltıcı kampanyalar için satışlara yönelik idari yaptırımlar uygulanacağı açıklandı.
İndirimli Fiyatlarda 30 Gün Kuralı
Bakanlık, fiyatların belirlenmesinde son 30 gün içinde uygulanan en düşük fiyatların baz alınmasının gerektiğini hatırlattı. Tüketiciler, yanıltıcı kampanyalar nedeniyle mağduriyet yaşamaları durumunda Reklam Kurulu'na başvurabileceği gibi Tüketici Hakem Heyetleri veya Tüketici Mahkemeleri'ne de başvurabilecek.
Kasım Ayında E-Ticaret Hacminde Yüzde 50 Artış Bekleniyor
Bakanlık, 2023 yılında e-ticaret hacminin 850 TL'ye ulaştığını ve Kasım ayında e-ticaret hacminin aylık ortalamasının yüzde 50 milyar yapısının beklendiğini açıkladı. Ayakkabı, gömlek, cep telefonu, mont, ceket ve elektrikli süpürgeler Kasım kampanyalarında öne çıkan ürünler arasında yer alıyor.