Reklam Kurulu’nun 12 Kasım 2024 tarihinde gerçekleştirilen 351’inci toplantısında, tüketicileri aldatan ve yanıltan uygulamalar detaylı bir şekilde incelendi. Kurul, özellikle tüketicilerin tecrübe ve bilgi eksikliklerini istismar eden reklamların yarattığı mağduriyetlere odaklandı.

151 Dosyada Mevzuata Aykırılık Tespit Edildi

Toplantıda incelenen 164 dosyadan 151’i mevzuata aykırı bulunarak cezai işleme tabi tutuldu. Kurul, bu dosyalar kapsamında reklam ve ticari uygulamalara toplamda 19 milyon 616 bin 776 lira idari para cezası ile durdurma cezaları verdi.

  

Eksik Bilgilendirme ve Erişim Engeli

Eksik bilgilendirme nedeniyle iki dosyada tedbiren durdurma kararı alınırken, 29 dosyada ise erişim engeli uygulanması kararlaştırıldı.

11 Ayda 223 Milyon TL Ceza

2024 yılının ilk 11 ayında, Reklam Kurulu toplam 1704 dosyayı inceledi. Bu dosyaların 1509'unda aldatıcı reklam ve haksız ticari uygulama tespit edilerek, durdurma ve 223 milyon 939 bin 186 lira idari para cezası ile erişim engeli yaptırımları uygulandı.

Ticaret Bakanlığı, tüketicileri koruma amacıyla haksız uygulamalara karşı denetimlerini sürdüreceğini belirtti.

Kaynak: Haber Merkezi