Ticaret Bakanlığı ekipleri, yeni eğitim öğretim yılına hazırlık sürecinde Türkiye genelinde 81 ilde kırtasiye ve okul ürünlerinin yanı sıra bu ürünlere yönelik yapılan tanıtımları da denetliyor.
Reklam Kurulu ise kırtasiye ve okul ürünlerine yönelik tüketicileri yanıltıcı, eksik bilgiyle yönlendiren ve haksız ticaret uygulamalarına sebep olan reklamları yakından takip ediyor.
Özellikle, gerçekte olduğundan daha fazla indirim yapıldığı izlenimi veren indirimli satış reklamları ve bu tür uygulamalar kurul tarafından dikkatle inceleniyor.
Ürün tanıtımlarında, tüketicilerin satın almayı planladıkları mal veya hizmetlerin özellikleri ve bileşenleri konusunda doğru ve şeffaf bilgi verilmesi gerektiği vurgulanıyor.