Palandöken, yaptığı açıklamada, “Ülkemizde yaklaşık 28 milyon 750 bin araç bulunuyor ve bu araçların ortalama yaşı TÜİK verilerine göre 14,5’in üzerinde. Bu araçlar artık ekonomik ömürlerini doldurmuş durumda. Birçok vatandaşımız araçlarını yenilemek istiyor, ancak yeni enflasyonla mücadele kapsamında yapılan değerlendirmelerde bu araçlar da vergiye tabi olacak. Oysa ki bu araçlar hem ekonomik ömürlerini doldurmuş hem de çevreye zarar veriyor. Eski teknolojiye sahip bu araçlar, yakıt israfına neden oluyor. Kısacası bu araçlar artık hurda niteliğinde. Sorunun çözümü için araçların yaşlarına yönelik bir teşvik programı bir an önce yeniden uygulanmalı” dedi.
Hurda araçların çevre ve insan sağlığı üzerindeki olumsuz etkilerine dikkat çeken Palandöken, “Özellikle az kilometre yapmış okul servis araçları var. Ancak yaş sınırı nedeniyle Milli Eğitim Bakanlığı, 12 yaşın üzerindeki araçların hizmet veremeyeceğini belirtiyor. Bu durum, kilometresi düşük araç sahiplerini mağdur ediyor ve çevre kirliliği, yakıt israfı ve hurda ithalatına olumsuz etki yapıyor. Okulların açıldığı bu dönemde, servis yapan birçok kişi zor durumda. Bu nedenle, geçmiş yıllarda olduğu gibi hurda araç teşvik yasası yeniden gündeme gelmeli” şeklinde konuştu.
"Aracını Yenileyecek Olanlara Vergi Muafiyeti Sağlanmalı"
Hurda araçlarını yenilemek isteyenlerin mevcut borçlarını ödemelerinde kolaylık sağlanması gerektiğini belirten Palandöken, “Enflasyonist ortamda hurda araçların ekonomiye kazandırılması hem ekonomiyi canlandıracak hem de büyük bir gelir kaynağı yaratacaktır. Bu teşvik, aracını yenilemek isteyen esnaf ve hurda ithalatı yapan birçok meslek dalına fayda sağlayacak. Devletimiz de bu süreçten büyük bir gelir elde edecektir. Kazan-kazan modeliyle hem devletimiz hem de esnafımız yarar sağlayacak. Ayrıca, araçların yenilenmesi karayollarındaki güvenliği de artıracaktır. Bu nedenle, hurda teşvik yasasının bir an önce çıkması gerekiyor” ifadelerini kullandı.