Mali yılı 29 Eylül'de sona eren Starbucks, bu dönemi dördüncü çeyrek olarak kabul ederek bilançosunu açıkladı. Buna göre, Starbucks'ın dünya genelindeki karşılaştırılabilir mağaza satışları bu dönemde yüzde 7 azaldı.
Kuzey Amerika ve ABD'deki mağaza satışları yüzde 6 oranında düşerken, uluslararası pazarlarda yüzde 9'luk bir gerileme görüldü. Şirketin Çin'deki satışlarında ise yüzde 14'lük ciddi bir azalma yaşandı.
Starbucks'ın geliri, temmuz-eylül döneminde bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 3 azalarak yaklaşık 9,1 milyar dolara geriledi. Hisse başına karı ise geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 25 azalarak 80 sente düştü. Gelir ve kar, bu çeyrekte piyasa beklentilerinin gerisinde kaldı.
Starbucks'ın 2024 mali yılı genelinde küresel karşılaştırılabilir mağaza satışları da yüzde 2 azaldı. Yıl boyunca Kuzey Amerika ve ABD'deki mağaza satışları yüzde 2, uluslararası pazarlarda yüzde 4 ve Çin'de yüzde 8 oranında düşüş kaydedildi. Buna karşın, şirketin toplam yıllık geliri yüzde 1 artışla 36,2 milyar dolar olarak hesaplandı.