Ticaret Bakanlığı’ndan yapılan açıklamada, Reklam Kurulu’nun Ağustos ayı toplantısında, tüketicileri yanıltan ve haksız ticari uygulamalar içeren reklamlara dair dosyaların incelendiği belirtildi. Toplantıda ele alınan 138 dosyadan 128’inde mevzuata aykırılık tespit edilerek, bu reklamlara toplamda 16 milyon 257 bin 632 lira idari para cezası kesildi.
Açıklamada, yılın 8 aylık döneminde 1202 dosya üzerinde değerlendirme yapıldığı, bu kapsamda aldatıcı reklam veya haksız ticari uygulama tespit edilen 1055 dosyaya durdurma cezası verilmesinin yanı sıra toplam 165 milyon 41 bin 612 lira idari para cezası uygulandığı bildirildi.
Arama Motoru Sonuçlarına Yaptırım
Reklam Kurulu, tüketicileri yanıltan arama motoru sonuçlarına yönelik de idari yaptırım kararı aldı. Bakanlık açıklamasında, çevrim içi bir arama motorunda görüntülenen fiyat bilgileri ile ilgili internet sitesinde yer alan fiyatların farklılık gösterdiği tespit edilerek, turizm sektöründe faaliyet gösteren yurt dışı merkezli bir şirkete ait yanıltıcı reklam ve tanıtımların durdurulmasına ve idari para cezası uygulanmasına karar verildiği belirtildi.
Devre Mülk Reklamlarına Ceza
Ayrıca, sağlık turizminde tercih edilen bir devre mülk tesisinin, kaplıca alanlarının mühürlenmesine rağmen “termal” ibaresi ve havuz görselleri kullanarak yanıltıcı tanıtımlar yaptığı tespit edilerek, bu firmaya reklam durdurma ve para cezası uygulandığı açıklandı.
Domuz Derisi İçeren Ürünlere İlişkin Yaptırım
Açıklamada, Reklam Kurulu’nun bir diğer önceliğinin de tüketicilerin mal veya hizmetlerin nitelikleri konusunda doğru bilgilendirilmesi olduğu vurgulandı. Bu kapsamda, ayakkabı sektöründe faaliyet gösteren bir firmanın yurt dışı alan adı uzantılı internet sitesinde, ürün bileşeninde domuz derisi bulunduğu belirtilirken, Türkiye alan adı uzantılı sitede bu bilginin yer almaması üzerine, firma hakkında idari para cezası kararı verildiği belirtildi.