Ticaret Bakanlığından yapılan açıklamaya göre, 12 Aralık'ta yapılan Reklam Kurulu toplantısında tüketicileri aldatan, yanıltan, tecrübe ve bilgi eksikliklerini istismar eden reklamlar ile haksız ticari uygulamalar incelendi.
Toplantıda görüşülen 171 dosyadan 139’u mevzuata aykırı bulunurken, söz konusu reklam ve ticari uygulamalar hakkında durdurma cezası ile birlikte, toplam 21 milyon 591 bin 808 lira idari para cezası uygulanmasına karar verildi.
Bu kararla birlikte, Reklam Kurulu'nun 2023 yılında verdiği toplam idari para cezası miktarı 114,1 milyon liraya ulaştı. Bu, Reklam Kurulu'nun tarihinde verdiği en yüksek ceza miktarı oldu.
Reklam Kurulu'nun bu kararı, tüketicinin korunması ve haksız ticari uygulamaların önlenmesi açısından önemli bir adım olarak görülüyor.
Yanıltıcı reklamlara verilen cezalar arttı
Reklam Kurulu'nun 2023 yılında verdiği cezaların artmasının, tüketicinin korunması ve haksız ticari uygulamaların önlenmesi konusundaki kararlılığının bir göstergesi olduğu ifade ediliyor.
Reklam Kurulu, 2023 yılında aldatıcı reklam veya haksız ticari uygulama olduğu tespit edilen bin 762 adet dosya hakkında durdurma cezasının yanı sıra, toplam 114 milyon 139 bin 768 lira idari para cezası uygulanmasına karar verdi. Bu, Reklam Kurulu'nun tarihinde verdiği en yüksek ceza miktarı oldu.
Reklam Kurulu'nun bu kararı, tüketicinin korunması ve haksız ticari uygulamaların önlenmesi açısından önemli bir adım olarak görülüyor.