Bakanlık, bu kapsamda uluslararası standartlara uygun 12 rehber kitap hazırlayarak öğretmenlerin kullanımına sundu. Kitaplar, sınıf içinde her öğrencinin bireysel ihtiyaçlarına göre derslerin nasıl farklılaştırılabileceğine dair pratik bilgiler ve uygulama örnekleri içeriyor.
Farklılaştırılmış eğitim, öğrencilerin öğrenme hızına, yeteneklerine, ilgi alanlarına ve ihtiyaçlarına göre şekillendirilmiş bir öğretim yöntemi olarak tanımlanıyor. Bu yeni yaklaşım, öğrencilerin kendilerine özgü öğrenme yollarını keşfetmelerine ve eğitimden en yüksek verimi almalarına olanak tanıyor.
Yeni eğitim döneminde hayata geçirilecek bu uygulama, öğrencilere bireysel farklılıklarını göz önünde bulundurarak daha esnek ve etkili bir öğretim süreci sunacak. Öğretmenlere de her öğrencinin öğrenme stiline uygun yöntemleri uygulama imkânı sağlanacak.
Milli Eğitim Bakanlığı'nın bu yeni modeli, öğrencilerin eğitimdeki başarılarını artırmayı ve potansiyellerini en üst düzeye çıkarmayı hedefliyor. Farklılaştırılmış eğitimin iki temel boyutu olan "destekleme" ve "zenginleştirme" yaklaşımları, müfredatta özel bir yer tutuyor. Destekleme, öğrenme sürecinde daha fazla zaman ve tekrar ihtiyacı duyan öğrencilere yönelik stratejiler geliştirirken; zenginleştirme, yüksek performans gösteren öğrencilere daha derinlemesine öğrenme fırsatları sunuyor.
Öğretmenler için hazırlanan rehber kitaplarda, ders içi uygulamalarda kullanabilecekleri birçok yöntem ve strateji sunuluyor. Bu rehberler, öğrencilere yönelik bireysel müdahale stratejileri de dahil olmak üzere, her öğrencinin akademik ve sosyal açıdan desteklenmesini amaçlıyor.
Ayrıca, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli çerçevesinde, lise öğrencilerine yönelik "Farklılaştırılmış Öğretim ve Müdahale Stratejileri" kılavuzu da hazırlanıyor. İlk aşamada 9. sınıf öğrencileri için hazırlanan bu kılavuz, ilerleyen süreçte diğer sınıflar için de genişletilecek. Kılavuz, öğrencilere daha kapsamlı bir öğrenme deneyimi sunmayı ve öğretmenlere uygulama konusunda kapsamlı bir rehber olmayı hedefliyor.