Tüketici Hakları Derneği Genel Başkanı Ergün Kılıç, kredi kartı komisyonlarına ilişkin şikayetlerin arttığını belirtti.
Kılıç, kredi kartı kullanımının Banka Kartları ve Kredi Kartları Hakkında Yönetmelik tarafından düzenlendiğine işaret ederek, "Bankalar, pos cihazı kullanan işletmelerin komisyon oranlarını son dönemlerde artırdı. Bazı işletmeler, bu artışı müşterilere yansıtmaya başladı. Bu yasal değil. Komisyon ücreti olmadan alışveriş yapma hakkımız var" dedi.
Kılıç, kredi kartlarındaki komisyonların zaman zaman tüketicilerle işletmeler arasında gerilime neden olduğunu belirterek, bazı işletmelerin camlarına "Kredi kartı kabul edilmez" ibaresi astığını söyledi.
"Yasal Yollara Başvuracağız"
Kılıç, banka ile işletme arasındaki komisyon ücretinin müşterilere yansıtılmasının mağduriyete ve hak ihlallerine yol açtığını belirterek, "Bu durum, tüketici alışkanlıklarını da değiştiriyor. Komisyon ödemek istemeyen müşteriler, ücreti işletmenin hesabına havale ediyor. Bazı işletmeler bu yöntemle fiş bile vermiyor, bu da vergi kaybına neden oluyor." şeklinde konuştu.
Komisyon sorununa karşı etkili bir şekilde mücadele edeceklerini ve müşterilerin haklarını savunacaklarını vurgulayan Kılıç, "Kredi kartıyla alışveriş yaparken ek komisyon alan işletmeleri belirleyerek yasal adımlar atacağız. Müşterilerin mağduriyetini gidermek için gerekenleri yapacağız. Tüketicilerin haklarını korumak ve adil bir alışveriş ortamı sağlamak için elimizden geleni yapacağız. Tüm müşterileri haklarını bilmeye ve ihlalleri derneğimize bildirmeye çağırıyoruz." dedi.