Bakanlığın açıklamasına göre, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli çerçevesinde ölçme ve değerlendirme yöntemleri, öğrencilerin bireysel yeteneklerine, ihtiyaçlarına ve özel durumlarına göre esnek bir yapı ile çeşitlendirildi. Bu modelde, öğrencilerin bilgi ve becerilerini değerlendirmeye yönelik günlük yaşamla ilişkilendirilen, yargısal olmayan ve motive edici geri bildirimler sağlamayı hedefleyen süreç odaklı ölçme ve değerlendirme anlayışı benimsendi.
İlk olarak 22 Kasım’da paylaşılan etkinlik fasiküllerinin ikinci serisi de öğrencilere sunuldu. Fasiküller, öğrencilerin dört temel dil becerisi olan okuma, yazma, konuşma ve dinleme yeteneklerini geliştirecek etkinlikler içeriyor. Ayrıca, öğrenme çıktılarını destekleyen biçimlendirici değerlendirme etkinliklerine de yer verildi.
Türkçe, matematik ve hayat bilgisi dersleri için hazırlanan bu fasiküller, süreç değerlendirmeyi merkeze alıyor ve öğrencilerin günlük hayatlarında karşılaşabilecekleri problemlere yönelik çözüm becerilerini geliştirmeyi amaçlıyor.
Yeni fasiküller, Milli Eğitim Bakanlığı’nın resmi internet sitesinden erişime açık durumda.