Frito Lay'in, paketlenmiş cips sektöründe faaliyet gösteren rakiplerinin işleyişini zorlaştırmak ve onları pazardan dışlamak amacıyla Rekabetin Korunması Hakkında Kanunu'nu ihlal edip etmediğini araştıran Rekabet Kurumu'nun soruşturması sona erdi.

Şirketin, kendisinden cips satın alan bakkal, market ve büfe gibi satış noktalarında, rakiplerinin satışlarını engellemeye yönelik çeşitli uygulamalarda bulunduğu belirlendi. Bu nedenle, şirkete 1 milyar 300 milyon lira ceza verildiği açıklandı.

Kararda, özellikle 200 metrekareden küçük satış noktaları için belirli yükümlülükler getirildiği vurgulandı. Cips ve şekerleme pazarında önde gelen Frito Lay'e, belirli düzenlemelere tabi olacağı ifade edildi.

Bu düzenlemeler kapsamında, rakiplerinin stantlarının bulunmadığı satış noktalarında Frito Lay'in stantlarının, yüzde 30'luk kısmının rakip cips ürünlerine ayrılacağı belirtildi. Ayrıca, bu bölümdeki her sepette “Bu bölüm rakip cips ürünleri için ayrılmıştır” etiketi bulunacak. Rakip ürünler satış noktasında bulunmadığı veya tükendiği durumlarda, bu bölüm boş bırakılacak ve Frito Lay ürünleri ile doldurulmayacak. Satış noktalarına, rakip ürünlerin bulunabilirliğini hedefleyen herhangi bir yönlendirme yapılmayacak. Ayrıca, Frito Lay yalnızca bir cips standı yerleştirebilecek ve perakende satış noktalarına finansal fayda sağlanamayacak.

Kaynak: İLKHA