Eğitim Bir-Sen Diyarbakır Şube Başkanı Ramazan Tekdemir, geçtiğimiz günlerde açıklanan LGS ve YKS sonuçlarını eleştirdi. Tekdemir, eğitimin yönetim kademesinde istikrarın sağlanamadığını, eğitim çalışanlarına yönelik olumsuz yaklaşımların olduğunu, sınava dönük uygulamaların yetersiz olduğunu ve destekleme ve yetiştirme kurslarının ciddiye alınmadığını iddia etti.
“Başarısızlığın sebebi üzerine odaklanmak ihmal ediliyor”
Tekdemir, yaptığı basın açıklamasında, LGS ve YKS sonuçları değerlendirildiğinde Diyarbakır’ın eğitim sıralamasında iyi bir yerde olmadığını belirtti. “Bunun birçok nedeni var. Diyarbakır’da yıllardır eğitimin yönetim kademesinde bir istikrar yakalanamadı. Sürekli ilgi eğitimin yönetim kademesine temas etmek, değişimi öngörmekle sınırlı kaldı. Başarısızlığın sebebi üzerine odaklanmak, Diyarbakır’da uzun yıllardır ihmal ediliyor.” diyen Tekdemir, eğitimin bütün paydaşları ile koordinasyon toplantıları yapılması gerektiğini söyledi.
“Eğitimde ceza uygulamaları değil motivasyon arttırıcı değerlendirmelere yönelmek lazım”
Tekdemir, eğitimde motivasyonu arttıracak uygulamalar yerine ceza yöntemiyle muhatap olunduğunu öne sürerek,
“Bazı eğitim çalışanlarına yönelik bir takım olumsuz yaklaşımlar gördük. Eğitimde ceza uygulamaları değil motivasyon arttırıcı değerlendirmelere yönelmek lazım. Bu öğretmeninde daha verimli olmasını olanaklaştırır.”
dedi.
“Diyarbakır’da eğitim alanında bir konsey oluşturulmalı”
Tekdemir, Diyarbakır’da eğitim alanında bir konsey oluşturulması gerektiğini ifade ederek,
“Diyarbakır’da önümüzdeki eğitim-öğretim yılı içerisinde çocukların LGS-YKS başarısı ve psiko-sosyal durumlarını ele alacak şekilde eğitimi bir bütün olarak değerlendiren bir konsey oluşturulmalı, eğitime katkı sunabilecek herkesin desteği alınmalı. Eğitimle ilgili kaygılarımızın somutlaştığı ciddi bir adım atılmalı.”
diye konuştu.
“Sınava dönük uygulamalar yetersiz”
Tekdemir, çözüm önerileri içerisinde sınava yönelik çok daha spesifik uygulamalara geçilmesi gerektiğini belirterek, “İl geneli yapılabilecek sınavların belli periyodlarla devam ettirilmesi gerekiyor. Çocukların hangi alanda eksikliklerinin olduğunun tespit edilebileceği gibi, başarıyı arttırma noktasında da önemli katkılar sağlayacaktır.” dedi.
“Destekleme ve yetiştirme kursları ciddiye alınmıyor”
Tekdemir, destekleme ve yetiştirme kurslarının durumuna da değinerek, “Etüt Diyarbakır gibi şekle hitap eden uygulamalardan bir an önce vazgeçilmeli. Destekleme ve yetiştirme kursları ciddiye alınmıyor. Bu kurslara katılım sağlanması için gerekli tedbirler alınmalı. Özellikle kırsal kesimde yaşayan çocuklarımızın bu kurslara katılımını sağlamak için ulaşım sorunu çözülmeli.” ifadelerini kullandı.