Türk Hava Yolları'nın Diyarbakır-İstanbul aktarmalı Tayland uçağı, 1 Aralık tarihinde motor arızası nedeniyle Phuket Uluslararası Havalimanı'nda mahsur kaldı. Uçaktaki yaklaşık 280 yolcudan biri olan Dicle Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji Bölümü Ana Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Nizamettin Toprak, yaşadıkları mağduriyeti anlattı.

Toprak, "26 Kasım tarihinde Diyarbakır'dan İstanbul aktarmalı Tayland'ın Phuket şehrine uçtuk. Uçakta yaklaşık 280 kişi bulunuyorduk. 6 günlük tatilimizi Phuket şehrinde bitirdik. Tam dönüş yolunda cumartesi günü 22.45'te uçağımızın hareket etmesi gerekiyordu. Ama uçağın motor kısmındaki arızadan dolayı 3 gündür burada mahsur kalmışız" dedi.

Diyarbakır’dan Tayland’a Gittiler, Bir Daha Dönemediler 1

"Otel pahalı dediler, 2 otel değiştirdik, "pahalı" diye kötü bir otele yerleştirdiler"

THY'nin kendilerini ilk önce konforlu otele daha sonra "pahalı" diye kötü otele yerleştirdiğini ifade eden Toprak, "Bunun yanında yolcuların en çok zoruna giden konu business class bölümünde özellikle yabancı yolcuları bizden ayırdılar. Onları yarım saat içerisinde otele gönderdiler ama biz havalimanında 7 saat kaldık. Onları muhtemelen bir şekilde belki göndermişlerdir. Biz 3 gündür hala beklemedeyiz. 2 otel değiştirdik. İlk geceki otel biraz pahalıydı diye sonrasında bizi sıradan bir otele gönderdiler. Gerçekten oteller çok kötü. Kendi paramla bile asla böyle otelde kalmazdım" ifadelerini kullandı.

Diyarbakır’dan Tayland’a Gittiler, Bir Daha Dönemediler 2

"Benim yanımda hastalarım da mağdur oldu"

Sadece kendilerinin mağdur olmadığını aynı zamanda hastalarının da mağdur olduğunu söyleyen Toprak, "Ben normalde pazartesi günü sabah işimin başında olmam lazımdı. 5 günlük iznim 9 güne çıktı. Beni arayan onlarca hastam var. Bu durumda hastalarımın muayenesi gecikmiş oldu. Bu hastalarım Bitlis'ten, Hakkari'den, Şanlıurfa'dan gelmektedir. Benim yanımda hastalarım da mağdur oldu. Hanımım da aynı zamanda profesör. Onun da dersleri var. Bu durumda bizimle birlikte birçok hasta ve öğrenci mağdur edilmiş bulunmaktadır. Eğer bir arıza varsa konuyla ilgili bir uzmanın çözmesi gerekiyor. Ama 3 gün süren bir uçak arızası için yeni bir uçağın şimdiye kadar gönderilmiş olması gerekiyordu. Uluslararası kurallar da böyle. Yani bence bir yönetim sorunu var" diye konuştu.

"Türk Hava Yolları'nın bu kadar imkanı varken bize bir mesaj dahi gelmedi" diyen Toprak, şunları kaydetti:

"THY'den herhangi bir kişi bırakın fiziki olarak bizimle konuşmayı bir telefon bile açan olmadı. Birçok şeyi burada kendi başımıza hallediyoruz. Mesela bugün saat 7 buçukta otobüs gelip bizi götürecekti. Şu anda saat 8'e geliyor. Ama ne gelen ne de giden var."

Toprak, THY'den mağduriyetlerinin giderilmesi için bir açıklama beklediklerini söyledi.

Kaynak: (İHA)