Bu seminerlerin dezavantajlı bireylerin topluma entegrasyonu için çok önemli olduğu belirtiliyor. Seminerlerde konuşan Özel Eğitim Uzmanı Burcu Selçuk, çocukların okulda toplumsal rolleri geliştirecekleri, çevreleriyle olumlu ilişkiler kuracakları ve bağımsız yaşam becerileri kazanacakları bir ortama girdiklerini vurguladı.
Selçuk, “Çocuklarımız okula başladıklarında ebeveynlerinden ve güvenli alanlarından ayrılıp düzenli ve sistemli çalışmalar yapmakla yükümlü oluyorlar. Bu noktada hem uzmanların hem de ailelerin öğrencilerin uyum sürecini kolaylaştırmak için gerekli beceri, strateji ve hakları bilmeleri gerekiyor. Biz de Diyarbakır’daki ailelerimize bu konuda yardımcı olmak için ‘Çocuğum okula başlarken beni neler bekliyor?’ başlıklı bir seminer gerçekleştirdik” dedi.
ABA Otizm Eğitim Merkezi Müdürü Ahmet Çaçan da dezavantajlı bireylerin normal yaşama uyum sağlamalarının zorluklar içerebileceğini ve ailelerin de haklarını bilmelerinin önemli olduğunu söyledi. Çaçan, “Okula başlama dönemi hem çocuklar hem de ebeveynler için yeni bir dönemin kapısını aralıyor. Bu dönemde çocuklarımız bazen zorlanabiliyor ve kaygılanabiliyor. Biz de ABA Otizm Eğitim Merkezi olarak her zaman olduğu gibi bu dönemde de ailelerimizin yanındayız. Ülke genelinde farkındalık yaratan Burcu Selçuk hocamızla birlikte düzenlediğimiz seminerde ailelerimiz sorularını bizlere iletti ve samimi bir ortamda bilgilendirildiler. Ailelerimize bu dönemde de destek olmaya devam edeceğiz” diye konuştu.