Bakanlık tarafından yapılan yazılı açıklamada, 3 Aralık Dünya Engelliler Günü kapsamında gerçekleştirilen çalışmalar hakkında bilgi verildi.
Açıklamada, 2021'de yürürlüğe giren Erişilebilir Ulaşım Stratejisi ve Eylem Planı'nın, ulaşımda herkes için ve her zaman erişilebilirliği sağlamak amacıyla uygulandığı vurgulandı.
Yolcu Dostu Havalimanı Projesi
Bakanlık, hareket kabiliyeti kısıtlı bireylerin ulaşımda erişilebilirlik ihtiyaçlarına yönelik hizmetlerin sunulduğunu ifade etti. Bu çerçevede, her noktaya ulaşımın yanı sıra herkesin ulaşmasını sağlamak amacıyla "Erişilebilir Hizmet Ağı" oluşturma çalışmalarını sürdürüyor.
Ülkede şu ana kadar "Erişilebilirlik Belgesi" almış 40 havalimanı bulunuyor.
Bu kapsamda, söz konusu havalimanlarında erişilebilirlik standartlarına uygun danışma, pasaport, bilet satış ve check-in bankoları ile erişilebilir tuvaletler oluşturuldu. Ayrıca, erişilebilirlik standartlarına uygun rampa ve basamaklar tesis edildi, hissedilebilir yer zemin döşemeleri yapıldı.
Erişilebilirlik standartlarına sahip engelli otoparkları oluşturularak, engelli yolcuların ücretsiz olarak bu hizmetten faydalanmaları sağlanıyor.
Terminallerde diğer katlara erişimi sağlayan rampalar, İngilizce ve Türkçe sesli uyarı veren, Braille kabartmalı butonları bulunan ve tekerlekli sandalye kullanıcıları tarafından da kullanılabilen ölçülerde asansörler hayata geçirildi.
Terminal içinde ve dışında standartlara uygun tahsis edilmiş engelli telefonları bulunuyor. Terminal içindeki yeme içme alanlarına ulaşımda kot farklılıkları giderildi. Engelli yolcuların dinlenmeleri için yeterli sayıda koltuk grubu planlandı.
İstanbul Havalimanı, 'Erişebilirlik Hizmetleri' ile de öne çıkıyor
İstanbul Havalimanı, Türkiye'nin uluslararası alandaki etkisini artıran bir merkez olmasının yanı sıra 'Erişebilirlik Hizmetleri' ile de öne çıkıyor. İstanbul Havalimanı'nda bulunan çok özel misafir odasında, Demans, Cerebral Palsi, Otizm ve Down Sendromlu yolcular, 'Çok Özel Misafir Kartı' alarak özel odalarda ücretsiz olarak vakit geçirebiliyor ve İGA Buggy araçlarından ücretsiz olarak faydalanabiliyor.
Karayolları, Kaldırımlar ve Yaya Geçitlerinde 'Engelsiz Ulaşım' Uygulamaları
Karayolları Genel Müdürlüğü'nün sorumluluğundaki devlet ve il yollarında, engelli bireylerin kullanımına uygun olarak tasarlanmış yaya rampaları veya asansör içeren yaya üst geçitleri uygulanıyor. Mevcut yaya üst geçitleri içinde ilave asansörler yapıldı.
Yol ağlarında çeşitli noktalarda hemzemin yaya geçitlerinin orta refüjleri ve yaya yolları, engelli bireylerin kullanımına uygun olarak düzenlenirken, yeni ve mevcut yaya kaldırımları ve hemzemin yaya geçitlerinde engelli bireylerin kullanımına uygun hissedilebilir yüzeyler, orta refüj düzenlemeleri, rampalar ve butonlu sinyalizasyon uygulamaları hayata geçiriliyor.
Yaya kaldırımları, tekerlekli sandalye kullanıcılarının manevra yapmak için daha geniş alan ihtiyacını göz önünde bulundurularak tasarlanıyor.
Demiryolu ile 1 Milyon 142 Bin 142 Engelli Yolcu Seyahat Etti
Yüksek Hızlı Tren (YHT) ve ana hat trenlerinde, 2023 yılının başından bu yana toplamda 1 milyon 142 bin 142 engelli yolcu seyahat etti. TCDD Taşımacılık Genel Müdürlüğü, işlettiği yüksek hızlı, ana hat ve konvansiyonel trenlere bilet satış sistemini güncelleyerek, engelli vatandaşların seyahatlerini destekleyici uygulamaları hayata geçirdi.
Demir yolu taşımacılığındaki yatırımlar devam ederken, yüksek hızlı trenler ve diğer ana hat trenlerinde toplamda 275 tekerlekli sandalye alanı oluşturuldu. Ana hat ve bölgesel trenler için 43 seyyar rampa yaptırılarak kullanılmaya başlandı. YHT'ler için 20 rampa alımı ve dağıtımı gerçekleştirildi.
Millî Tren Projesi ve yeni araçların temin çalışmaları sürerken, engelli yolcuların erişimini kolaylaştırmak amacıyla bu proj