İŞTE ÜÇ CANAVAR 

Bir, Devlet Demir Yolu (DDY); 

İki, Kaçak yollarda Dicle nehrinde çekilen kumlarda oluşan çukurlarda, her yıl can kaybı, 

Üç, Diyarbakır-Batman karayolu  Bismil giriş ve çıkış kavşaklarda ki keskin virajlar;

I M G 9530

1- Devlet Demir Yolu (DDY) Bismil merkezde geçtiğinde, her yıl kazalar meydana geliyor. 

2-Dicle nehride aynen böyle, bizden heryil birkactane genç kum ocakların açtığı çukurlarda boğuluyor. Yetkililerde ses yok! 
 

I M G 9528

3- Aynı sekilde, yeni yapılan Bismil giriş ve çıkışındaki kavşaklarda keskin virajlar, her ay kazalar yaşanıyor. Bismil köprüsünden Guksu köyüne kadar, yan tali yolun olmaması ve Karayolların; Diyarbakır Urfa yolu gibi köprülü kavşak yapılacağına, dönerli kavşak yapılması, kaç yıl sonra köprülü kavşak yapalım diyecekler, milletin parası çarçur ediliyor. 

I M G 9536

Bismilin bu 3 canavarı bizlerde bedel almaktadır. 

Bu, Bismil için bir dram, bir musibet, bir katliamdır. Lütfen ilgili olan kimse ilgilensin, Devlet millet Elele, bu üç canavarin önüne geçmeli artık bu üç canavara son verilmeli bunun çözümü çok kolaydır. Ama yapılsa; 

 2016’da  kaymakama önermiştim bu üç canavarın önüne geçmesi içinde çözüm yönteminde anlatmıştım.  çözümü çok kolay,  fikir vermeye hazırım, ilgili kamu kurum ve kuruluşlara bilgi vermeye hazırım. Lütfen Bismil halkının dramını dinleyelim. 
 

I M G 9532

 a) Devlet Demir Yolu (DDY) Bismil Şentepe yukarısına taşınması veya Üst geçit yapılması, neye mal olursa olsun yapılsın. Bunun için ciddi bir çalışma yapılsın, çocuk gibi yapmacık üst ve alt geçitleri değil, Bismile yakışır bir üst geçit yapılsın.  Projesi vermeye hazırım. 

Artık Bismil Devlet Demir Yolu (DDY) Bismil Tren İstasyonu, Diyarbakır'ın Bismil ilçesi Kurtuluş Mahallesi'nde yer alan TCDD'ye ait hemzemin tren istasyonu 1940 yılında, yani 84 yıl önce yapılmış, o zaman tren yolu geçtiği yerde hiç bir ev yoktu. Şimdi Tren yolu Bismil’in ortasında kalmıştır. Fevzipaşa – Yolçatı – Kurtalan demiryolu üzerinde yer alan istasyon, o sıralar adı Devlet Demiryolları Umum Müdürlüğü olan, TCDD tarafından inşa edilerek 3 Eylül 1940'ta hizmete girmişti. Buna çözüm şarttır. 

I M G 9533

b) Dicle nehri temizlensin. Kum ocakları gelişi güzel kum çekilmesin, Devlet hangi kum ocağını nerede kum çekeceğini yeri belirtsin, vergisini alsın, kum ocakları kum çekeceği yerlerde güvenlik önlemleri alsın. İş bitince çekilen yerlerde kum çukurları düzeltsin. 

Kum ocakları sahipleri; Bismil’in dicle kenarlarını kendi aralarında parsellemişler.  Ayrıca, Suya girilecek yerler belli olsun. tehlikeli olduğu yerler belli olsun, uyarı levhaları koyulsun. Tehlikeli yerlerde suya girişlerde yasaklansın. Bismil’de sanki Devlet mi yok. Dicle nehri her yıl çocuklarımıza mezar oluyor. Kum alınmasın demiyoruz. Kaçak kum taşımasın, Kumu devletin kontrolünde alınması, yeterli güvenlik önlemi alınması, gençlerin suya gireceği yerlerin belirtilmesi gerekmektedir. 

I M G 9529I M G 9531

c) Bismil Diyarbakır karayolu tam 25 yıldır bitmiyor. Her yıl Karayolları çalışması var. 

Gelin arabaların üzerinde ‘Aşkımız Bismil Karayolu gibi hiç bitmesin’ boşuna yazılmıyor. Bir ömür geçti. Diyarbakır- Bismil karayolu hiç bitmedi. 
 

I M G 9528

Bismil karayolu Kavşakları hangi mühendis çizmişse, diplomasını elinde alsınlar. Şaka gibi ya, böyle dönerli kavşak mı olur. 

Bismil-Tepe Savur dönerli kavşak ve Bismil otogar-Oto satıcıları karşısında Dönerli kavşak yerine, Diyarbakır Urfa yolu gibi KÖPRÜLÜ KAVŞAK neden yapılmadı. Hem kazalar önlenirdi. Hem de şık olurdu. Ama ne diyelim,

I M G 9527

Bismil  giriş çıkış kavşaklardaki keskin virajların, akli selimle sürücülerin virajlarına çaba harcansın. Gereken bilgi ve proje için bilgi vermeye hazırım.  

Umarımki ilgilenen kişi dünya ve ahirtte ücretini Allah’tan alacaktır. ilgili sivil ve kamu kurumlarından rica ediyorum. 

Abdulkadir ÇAKIR 

Kaynak: Haber Merkezi