Bu kapsamda ilçede taşımacılık yapılması için 20 adet araç ilçe merkezindeki kooperatife, 10 adet araç başka bir kooperatife toplamda 30 adet araç ile Aralık, Obalı, Hastane, Köseli, Göksu, Üçtepe köyüne kadar taşımacılık yapılması için diğer kooperatiflere yetkilendirme yapılmıştır. 
 
Bilindiği üzere Bismil Köprüsünden sonraki Obalı, Aralık, Tepe, Köseli, Kazancı, Üçtepe'ye kadar olan kısım ile Karaköprü’den sonraki Batman il sınırına kadar olan kısımlar köy statüsüne girmekteydi. 
İlçede Köseli, Obalı, Darlı noktaları 2000’li yıllarda köy statüsünde olduğundan köy minibüsleri tarafından yolcu taşımacılığı yapılmaktaydı. 
2014 yılında değişen büyükşehir belediyesi yasası nedeniyle köyler mahalle statüsüne kavuştu.  
Köylerin mahalle statüsüne kavuşması nedeniyle ilçenin mülki sınırları genişledi. İlçe sınırlarının genişlemesi ile beraber yapılaşma artmış Bismil köprü çıkışında Durakkent, Gold Park, Safir evleri, Başakşehir, Okullar Bölgesi, üniversite ve Hastanenin yapılması neticesinde ise yolcu sayısında artış yaşandı.  
Taşıma yapan kooperatiflerin yetkilendirilmesi işlemi 2014 yılına kadar İlçe Trafik Komisyonlarında iken 2014 yılından sonra ise Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Koordinasyon Merkezine geçti. 
Bu nedenle 2014 yılı Haziran ayı içerisinde ilçe merkezinde taşımacılık faaliyetinde bulunan Kooperatif yetkilisi; güzergahının Aralık, Obalı, Hastane, Köseli mevkiine uzatılmasını istemiş ancak belirtilen güzergahlarda 3 kooperatif daha olması ve husumet olabileceği gerekçesi ile güzergah uzatım talebi UKOME tarafından reddedilmişti. 
2014 Temmuz ayında ise güzergâh uzatım talebi için yeniden başvuru yapılmış, UKOME tarafından güzergâh uzatım talebi Nazım imar planı hazırlanmadan kabul edilerek Güzergah uzatılmıştı.  
Güzergahların uzaması nedeniyle kooperatifler arasında husumet oluşmuş, üyeler arasında kavga yaşanmış, Adli mercilere durum intikal etmişti. 
Güzergâh uzatım kararının iptali için diğer kooperatifler tarafından mahkemeye itiraz edilmiş, mahkeme kararı iptal etmişti. Akabinde UKOME yeniden güzergahı uzatmış, mahkeme yine iptal etmişti. Bu durum 2014 yılından günümüze kadar halen devam etmekte. Güzergâh uzatımı konusundaki belirsizlik halen mahkeme nezdinde devam ediyor.  
Kooperatifler arasındaki husumet ilçe halkını mağdur ediyor, tek araç ile hastaneye gitmekte vatandaşlar zorluklar yaşıyor.  
Kooperatifler arasındaki husumet nedeniyle Darlı noktasından hastaneye gitmek isteyen vatandaş, ilçe merkezinde bulunan kooperatife ait minibüse 7,5 TL ücret ödeyerek istasyon caddesine gelmekte daha sonra ise diğer kooperatiflere ait minibüse 8 TL ücret ödeyerek toplamda 15 TL 50 kuruş ödeyerek hastaneye gitmekte. Dönüşte de aynı miktarda ücret ödeyerek toplamda 31 TL ile hastaneye gidip dönüyor.   
Benzer şekilde sanayi veya Darlı mahallesinde oturan vatandaşlar, okullar bölgesinde okuyan çocukları için iki minibüs değiştiriyor veya servis tutmak zorunda kalıyor.  
Enflasyonunun bu kadar yüksek olduğu bir ortamda bu durum vatandaşlara ekstra maliyet oluşturmaktadır.  
İlçede devam eden ulaşım sorunu sık sık gündeme geliyor. İlçe Kaymakamı Enver Hakan Zengince başkanlığında diğer paydaşlar ile eş güdüm halinde ulaşım sorununun çözümüne yönelik çalışmaların yapıldığı biliniyor.  
Söz konusu kooperatifler, birbirine zarar vermeden herhangi bir ölüm olayı yaşanmadan aralarındaki husumeti sonlandırmalı, herkes elini taşın altına koyarak ilçemizin ulaşım sorununa kalıcı çözüm üreten paydaşlara gerekli desteği vermeli,  
Bitsin artık bu Husumet son bulsun diyebilmeliyiz.

Muhabir: Şükran Budak