Bakan Uraloğlu, son 21 yılda mevcut demiryolu hatlarının elektrikli hale getirilmesi çalışmalarının sonucunda, 2002 yılında 2 bin 122 kilometre olan elektrikli hat uzunluğunu %237 oranında arttırarak 7 bin 142 kilometreye yükselttiklerini belirtti. Ayrıca, mevcut konvansiyonel hatların 993 kilometrelik kesiminde elektrifikasyon yapım çalışmalarının devam ettiğini bildirdi. Uraloğlu, "Elektrifikasyon sistemlerini yaygınlaştırarak enerji bağımlılığını azaltmayı ve yerli enerji kaynaklarımızdan azami derecede faydalanarak ithal petrole ödenen dövizden tasarruf sağlamayı hedefliyoruz" dedi.
Elektrikli lokomotiflerin maliyetlerinin, dizel lokomotiflerin maliyetinin %33'ü kadar olduğunu vurgulayan Uraloğlu, "Bir elektrikli lokomotifin çekiş gücü, iki dizel lokomotifin gücüne eşit. Böylece daha az lokomotifle daha fazla yük daha kısa sürede taşınarak hat kapasitesinin artması sağlanıyor" ifadelerini kullandı.
Son 21 yılda mevcut hatların elektrikli hale getirilmesi çalışmalarıyla 2002 yılında 2 bin 122 kilometre olan elektrikli hat uzunluğunun %237 oranında artarak 2024 yılı Mayıs ayı itibarıyla toplam 7 bin 142 kilometreye ulaştığını belirten Uraloğlu, "Mevcut konvansiyonel hatlarımızın 993 kilometrelik kesiminde yapım çalışmalarımız sürüyor. Bu hatlar; Malatya – Elazığ, Karaman – Ulukışla, Alayunt - Afyon – Konya, Köseköy – Gebze. Torbalı - Ödemiş hattımızdaki çalışmalarımız tamamlandı. 2 bin 926 kilometrelik kesim için ise proje ve ihale hazırlık çalışmaları devam ediyor. Mevcut ve devam eden projelerimizle orta vadede elektrikli hat oranımızı %90’a yükseltmeyi hedefliyoruz" açıklamasında bulundu.