Iğdır'da, acil durumlarla başa çıkabilmek ve hayat kurtarmak için gece gündüz demeden çalışan Iğdır 112 Acil Çağrı Merkezi personeli, tüm çağrılara sabırla cevap veriyor.
Her gün binlerce çağrıya yanıt veren bu merkez, bir yandan gerçek yardım taleplerine cevap verirken diğer yandan birçok asılsız ihbarla da mücadele ediyor.
2023 yılında alınan çağrıların yüzde 35,2'si asılsız ihbar çıkmasıyla dikkat çekiyor. Her gün farklı asılsız ihbarlarla uğraşan ekip, gerçek yardım bekleyen vatandaşlara erişmek için büyük çaba harcıyor.
Alican Yurtseven, farklı taleplerle gelen çağrıları yönettiğini belirtiyor ve "İlk gelen çağrıları biz alıyoruz ve gerekli bilgileri topluyoruz. Ardından, çağrıyı ilgili birime yönlendiriyoruz; sağlık acil, jandarma, polis ya da itfaiye gibi. Ancak bazen gereksiz ya da ilginç çağrılar alabiliyoruz. Örneğin, bir vatandaş lavabo kapısının kilitli olduğunu belirterek bizi aradı. Biz de bu tür durumlar için polisi yönlendirmiyoruz ve çağrıyı sonlandırıyoruz. Vatandaşlardan rica ediyoruz, 112'yi sadece gerçek acil durumlar için arasınlar" diyor.
"Bir kurbağa mı yoksa fare mi olduğunu sorduğu ilginç bir çağrı..."
Tuğba Koçak ise, vatandaşların 112'yi gereksiz yere aramamaları gerektiğini vurguluyor. "Bir teyze, balkonda uyurken bir şey yuttuğunu ve bunun bir kurbağa mı yoksa fare mi olduğunu sorduğu ilginç bir çağrı almıştım. Biz bu gibi durumlarda sağlık ekiplerine yönlendirme yapıyoruz. Ancak gerçek ihtiyaç sahiplerinin çağrılarını duymak istiyoruz" dedi.
Iğdır'daki 112 Acil Çağrı Merkezi İl Müdürü Murat Gürel ise, merkezin farklı acil durum çağrılarını birleştirerek hizmet verdiğini belirtiyor.
Gürel, vatandaşların doğru bilgileri vermelerini ve gereksiz yere heyecanlanmamalarını öneriyor. Ayrıca, 2023 yılında 259,890 çağrı aldıklarını ve bunların yüzde 32'sinin gerçek acil, yüzde 35,2'sinin asılsız olduğunu kaydediyor. Gürel, asılsız aramaların idari para cezası gerektirdiğini de hatırlatıyor.